NAŠE TŘÍDY A PEDAGOGOVÉ
Třída Motýlků | Třída Broučků | Třída Ptáčků |
Třídní učitelky: Alena Kadavá, ředitelka Bc. Markéta Matěnová | Třídní učitelky: Jitka Olléová Mgr. Katrin Drahovzalová, Dis. | Třídní učitelky: Mgr. Helena Petrášová Marie Chocholoušová, Dis. |
Asistentka pedagoga: Andrea Janovská | Asistentka pedagoga: Mgr. Jitka Ságnerová | Asistentka pedagoga: Zdeňka Matysková |
NAŠI PROVOZNÍ ZAMĚSTNANCI
Školní jídelna | Uklízečky |
Kuchařka: Jiřina Raimanová Vedoucí školního stravování, pomocná kuchařka: Petra Fetterová | Jana Hejzlarová Jana Stehlíková |
Chceme, aby rodiče měli pocit jistoty a klidu, že je o jejich dítě dobře postaráno. Mateřská škola je zařízení, které doplňuje výchovu v rodině – je tedy závislá na spolupráci s vámi – rodiči. Proto s námi komunikujte, sdělujte vaše pochybnosti či nejasnosti a důvěřujte zkušenostem pedagogů a ochotě celého personálu.
NÁŠ DEN V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivity a odpočinku. Do programu jsou zařazovány řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity. Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru. Pokud to děti potřebují, mají možnost se uchýlit do klidného koutku a neúčastnit se společných činností.
Učitelky mateřské školy se plně věnují dětem a jejich vzdělávání.
Časové rozvržení denního programu je orientační, závisí na věkové skupině dětí a umožňuje učitelkám pružně reagovat na neplánované situace, náladu dětí, počasí atd.
Předškolní vzdělávání je dětem poskytováno v době od 6:30 do 16:00 hod., tj. po dobu provozu MŠ.
Zájmové kroužky probíhají od pondělí do pátku v nespavém režimu zpravidla v době od 12:30 do 13:30 hodin.
DENNÍ REŽIM:
6:30 – 8:15 Ranní scházení, spontánní činnost, individuální péče
6:55 Dovážení děti autobusem z Náchoda, autobusového nádraží
Děti se ráno scházejí ve třídě Motýlků. Po příjezdu dětí z Náchoda se rozcházejí do svých tříd.
V této době učitelky poskytují dětem dostatek prostoru, nabízí dostatek podnětů, vytváří prostředí pro spontánní činnosti a hry dětí.
8:15 – 9:00 Ranní cvičení, rituály, dopolední svačina
Zdravotní chvíle pro podporu a rozvoj tělesného zdraví, cviky a protažení vhodné pro daný věk dítěte, denní rituály pro podporu soudružnosti, pocit bezpečí, upevnění vztahů a přátelství.
9:00 – 9:45 Řízená činnost(záměrné i spontánní činnosti ve skupinách i individuálně)
Řízená činnost probíhá v dopoledních hodinách buď ve třídách, anebo při pobytu venku, kde je dostatek prostoru pro pohybovou činnost a rozvíjení motorické schopnosti.
9:30 – 11:30 Hygiena, pobyt venku, převlékání
Snažíme se o každodenní pobyt na zahradě či procházkách po okolí. Pobyt dětí venku je ovlivňován především počasím a zdravotním stavem dětí. V letních měsících tráví děti venku maximální možnou dobu.
Na zahradě mají děti k dispozici pískoviště, herní prvky a dopravní hřiště s vozítky. V letní sezóně pečují o zahrádku.
Procházky v okolí školky dětem umožňují poznání, vnímání a pozorování blízkého okolí a přírody. Umožňují využití jiných dětských hřišť k dostatečnému pohybovému rozvoji.
11:15 -12:00 Oběd, pitný režim
Dětem je podávaná plnohodnotná a vyvážená strava 3x denně v optimálním časovém rozložení.
Dětem, které mají dietu (např. bezlepkovou…), se snažíme vyjít vstříc a přizpůsobujeme jídelníček jejich potřebám.
Od rána mají děti ve třídě k dispozici čistou vodu a ovocnou mísu. Každé dítě má svůj vlastní hrneček. Pití mají děti i na zahradě, kde je průběžně doplňováno až do odchodu dětí.
12:00 – 13:45 Odpolední odpočinek
Čtení pohádky na pokračování, společný čas relaxace, klidu a odpočinku.
Děti nejsou ke spánku nuceny, ale vždy alespoň odpočívají na postýlkách dle jejich vlastní potřeby.
12:30 – 13:30 Nespavý režim pro děti s menší potřebou spánku
V tuto dobu probíhají zájmové aktivity a klidové činnosti (kreslení, prohlížení knih…).
13:45 – 14:15 Odpolední hygiena, svačina
14:15 – 16:00 Odpolední spontánní činnost, zájmové činnosti, pobyt venku, individuální
péče, rozcházení dětí
Děti mají dostatek prostoru pro spontánní hraní, které je důležité pro rozvoj individuality každého dítěte.
15:35 Odvoz dětí autobusem do Náchoda, autobusové nádraží
NÁŠ ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Výchovně-vzdělávací činnosti v mateřské škole jsou realizovány dle Školního vzdělávacího programu, který byl vypracován na základě Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a principů předškolní pedagogiky.
Záměrem předškolního vzdělávání je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou (kompetentní, způsobilou) zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny (zejména v prostředí jemu blízkém, tj. v prostředí rodiny a školy), a zároveň i ty, které ho v budoucnu nevyhnutelně čekají.
Náš školní vzdělávací program nese název:
„Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě“
Je rozpracovaný do třech integrovaných bloků zaměřených na oblasti, kterými směřujeme k vytváření základů klíčových kompetencí, sice elementárních, avšak důležitých a významných nejen z hlediska přípravy dítěte pro započetí systematického vzdělávání, ale zároveň pro jeho další životní etapy i celoživotní učení.
- oblast mezilidských vztahů: ŽIJU MEZI LIDMI
Kompetence:
Vím, že žiji ve společnosti lidí, učím se v ní orientovat a přijímat její společenské návyky a pravidla.
Jsem samostatný a sebevědomý.
Vím, že mám svá práva, učím se je hájit. Uvědomuji si práva druhých, učím se je respektovat.
Umím se rozhodnout, umím vyjádřit svůj názor.
Vím, že za své jednání ponesu důsledky.
Jsem citlivý, vím, že jsou lidé různí a chápu jejich odlišnosti.
Učím se pomáhat druhým, učím se nebýt lhostejný k jejich problémům.
Dbám na své zdraví, vím, co je pro mne nebezpečné.
Chovám se odpovědně vůči svému společenskému i přírodnímu prostředí.
Umím a chci aktivně komunikovat s dětmi i dospělými. Vím, že je výhodné, umět se domluvit“.
Vím, že na světě žijí lidé různých národností, respektuji jejich jazyk, jejich kulturu, jejich způsob života.
- oblast životního prostředí: PŘÍRODA JE MŮJ KAMARÁD
Kompetence:
Vím, že svět má svůj řád.
Vím, že příroda je velmi důležitá, musím ji chránit, a také vím proč.
Chápu změny v přírodě, umím se jim přizpůsobit.
Umím rozeznat správné a špatné chování lidí k přírodě, umím na to upozornit.
Umím využít možností, které mi příroda nabízí.
Pečuji o prostředí kolem sebe.
- oblast společenských vztahů: POZNÁVÁM VĚCI KOLEM SEBE
Kompetence:
Umím se radovat z nového poznání.
Snažím se porozumět věcem, jevům a dějům kolem sebe.
Vím, že jsem zodpovědný za důsledky svého chování ve vztahu k prostředí, k přírodě.
Umím využívat věcí, které člověk vynalezl a vyrobil.
Umím si vážit práce druhých.
Znám své povinnosti ve hře, práci a učení.
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM JE DOSTUPNÝ K NAHLÉDNUTÍ NA POŽÁDÁNÍ.